ul. Cegłowska 80, 01-809 Warszawa, tel. (22) 56-90-500

SZPITAL BIELAŃSKI -
TRADYCYJNIE PROFESJONALNI,
LECZYMY Z PASJĄ, OPIEKUJEMY SIĘ Z TROSKĄ

Polityka Jakości Zintegrowanego Systemu Zarządzania

    Poprzez optymalne wykorzystanie środków, którymi dysponujemy, dążymy do świadczenia usług medycznych
    na wysokim, specjalistycznym poziomie, z dbałością o środowisko naturalne i środowisko pracy.

    Nasze cele realizujemy poprzez:

    • prowadzenie wewnętrznego systemu, który składa się z zasad, procedur, instrukcji metod oraz opisów stanowisk pracy,
    • orientację na pacjenta i dążenie do jak najpełniejszego zaspokajania jego potrzeb i oczekiwań,
    • wdrożenie rozwiązań służących identyfikacji ryzyka wystąpienia zdarzeń niepożądanych i zarządzaniu tym ryzykiem w ramach udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej,
    • ciągłą ocenę i podnoszenie jakości świadczonych usług – identyfikację obszarów priorytetowych dla poprawy jakości i bezpieczeństwa udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej,
    • określenie kryteriów i metod potrzebnych do zapewnienia skutecznego nadzoru nad jakością i bezpieczeństwem udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej,
    • okresowe monitorowanie i ocenianie jakości i bezpieczeństwa udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej,
    • monitorowanie zdarzeń niepożądanych,
    • zapewnianie dostępu do szkoleń służących uzyskaniu i podnoszeniu kompetencji personelu w zakresie jakości
      i bezpieczeństwa udzielanych świadczeń,
    • prowadzenie badania opinii i doświadczeń pacjentów – pozyskiwanie informacji zwrotnych o stopniu zadowolenia pacjentów w zakresie udzielanych usług w celu ciągłego doskonalenia poziomu usług,
    • doskonalenie komunikacji wewnętrznej i organizacji pracy,
    • racjonalną i efektywną gospodarkę zasobami szpitala, a w szczególności:
    • podnoszenie kwalifikacji personelu i ich zaangażowania na rzecz poprawy jakości udzielanych świadczeń medycznych, ochrony środowiska oraz poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
    • realizację działań dydaktycznych,
    • unowocześnianie posiadanej bazy sprzętowej i technicznej,
    • poprawę wykorzystania istniejącej infrastruktury szpitala,
    • stosowanie technologii medycznych i form organizacji zapewniających bezpieczne warunki pracy
      oraz sprzyjających środowisku naturalnemu,
    • spełnianie właściwych dla szpitala wymagań wynikających z przepisów prawnych i innych dotyczących: jakości udzielanych świadczeń, bezpieczeństwa pracy oraz ochrony środowiska naturalnego,
    • zapobieganie zanieczyszczeniom i osiąganie ciągłej poprawy w zakresie negatywnego oddziaływania
      na środowisko naturalne,
    • zapobieganie wypadkom przy pracy, chorobom zawodowym oraz zdarzeniom potencjalnie wypadkowym, eliminację zagrożeń,
    • prowadzenie skutecznej kontroli ryzyka zawodowego i dążenie do stałej poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
    • przeprowadzanie konsultacji i współudział pracowników w zakresie poprawy w obszarze BHP,
    • utrzymanie i doskonalenie systemu HACCP,
    • ciągłe doskonalenie wewnętrznego zintegrowanego systemu zarządzania: jakością i bezpieczeństwem pacjenta oraz bezpieczeństwem i higieną pracy w oparciu o ustawę z dnia 16 czerwca 2023 r. o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, obowiązujące normy ISO oraz standardy akredytacyjne – poprzez monitoring procesów, identyfikowanie obszarów do poprawy i eliminowanie zidentyfikowanych niedociągnięć.

    Polityka Wewnętrznego Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem jest znana, rozumiana
    i przestrzegana przez wszystkich pracowników oraz realizowana w całym szpitalu.

Dyrektor Szpitala Bielańskiego

Dorota Gałczyńska-Zych
Warszawa 21.01.2021

Dostępność