Poprzez optymalne wykorzystanie środków, którymi dysponujemy, dążymy do świadczenia usług medycznych na wysokim, specjalistycznym poziomie, z dbałością o środowisko naturalnei środowisko pracy.
Nasze cele realizujemy poprzez:
- orientację na Pacjenta i dążenie do jak najpełniejszego zaspokajania jego potrzeb i oczekiwań,
- ciągłą ocenę i podnoszenie jakości świadczonych usług,
- pozyskiwanie informacji zwrotnych o stopniu zadowolenia pacjentów w zakresie udzielanych usług ,w celu ciągłego doskonalenia poziomu usługi,
- doskonalenie komunikacji wewnętrznej i organizacji pracy,
- racjonalną i efektywną gospodarkę zasobami Szpitala, w szczególności:
- podnoszenie kwalifikacji personelu i ich zaangażowanie na rzecz poprawy jakości udzielanych świadczeń medycznych, ochrony środowiska oraz poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- realizację działań dydaktycznych,unowocześnianie posiadanej bazy sprzętowej i technicznej,
- unowocześnianie posiadanej bazy sprzętowej i technicznej,
- poprawę wykorzystania istniejącej infrastruktury Szpitala,
- stosowanie technologii medycznych i form organizacji zapewniających bezpieczne warunki pracy oraz sprzyjających środowisku naturalnemu,
- spełnianie właściwych dla Szpitala wymagań wynikających z przepisów prawnych i innych, dotyczących: jakości udzielanych świadczeń, bezpieczeństwa pracy oraz ochrony środowiska naturalnego,
- zapobieganie zanieczyszczeniom i osiąganie ciągłej poprawy w zakresie negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne,
- zapobieganie wypadkom przy pracy i chorobom zawodowym, oraz zdarzeniom potencjalnie wypadkowym, eliminacja zagrożeń,
- prowadzenie skutecznej kontroli ryzyka zawodowego i dążenie do stałej poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- przeprowadzanie konsultacji i współudział pracowników w zakresie poprawy w obszarze BHP,
- utrzymanie i doskonalenie systemu HACCP,
- ciągłe doskonalenie zintegrowanego systemu zarządzania jakością oraz bezpieczeństwem i higieną pracy, w oparciu o obowiązujące normy ISO – poprzez: monitoring procesów, identyfikowanie obszarów do poprawy i eliminowanie zidentyfikowanych niedociągnięć.
Polityka Jakości ZSZ jest znana, rozumiana i przestrzegana przez wszystkich pracowników Szpitala, jest rozpowszechniona i realizowana w całym Szpitalu.
Dyrektor Szpitala Bielańskiego
Dorota Gałczyńska-Zych
Warszawa 21.01.2021